טיול קרוואנים בישראל

מסלולי טיול קרוואנים בארץ

חולמים לעשות טיול קרוואנים בארץ? אתם לא לבד! בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית בתחום הקרוואנים בישראל ואנשים רבים מגלים את יתרונותיהם. אמנם רובם מעדיפים לשכור את הכלים לימים בודדים ולהתמקד בנקודה אחת, אך יש המגדילים לעשות ויוצאים לטיולים ממושכים ברחבי ארצנו. אכן, בחניוני הקרוואנים הפזורים בישראל תפגשו אנשים מעניינים ובעלי שמחת חיים, אשר חלק יצאו אל טיול קראוון עם כלי שקנו בעצמם ואחרים השכירו אותו לתקופה יחסית ממושכת.

למידע נוסף לחצו כאן

שלל אפשרויות לטיול קרוואנים

לכאורה, ישראל אינה מתאימה עבור טיול קרוואנים מפאת גודלה הקטן, ובאמת מדובר בתרבות הרבה יותר מפותחת במדינות אירופה, באוסטרליה, ארה"ב וכדומה. יחד עם זאת, אתם בוודאי יודעים שארצנו הקטנה התברכה בנופים ובאתרים ייחודיים, ובכל אזור יש את האקלים, תופעות הטבע והאיכויות שלו. לכן, טיול קרוואן בארץ הוא בהחלט משימה אפשרית וכזו הצופנת בחובה חוויה יוצאת דופן, המשלבת בין היכרות עם אנשים, סיפורים ונופים, הנאה ואטרקציות, פעילויות והעשרת הידע.

כך למשל, טיול קרוואן בארץ המתקיים בעונת המעבר יכול להתחיל באזור רמת הגולן, שם ישנם חניונים הממוקמים באלרום, שעל, עין זיוון, חמת גדר ועוד. מהחניון תוכלו לצאת לטיול בתילי רמת הגולן, בנחלים הזורמים ובין הפריחות ואבני הבזלת המבצבצות מתוך הירוק. לאחר מכן תוכלו לרדת לכיוון עמק החולה ולהתארח בחניון חורשת טל המפורסם, ומשם להמשיך לחניונים שבפארק הירדן ועל חופי הכנרת – למשל חוף דוגה או גופרה. אין ספק שהכנרת היא עצירת חובה במהלך טיול קרוואנים בישראל, אבל ממש לא כדאי לוותר גם על הים התיכון. לדוגמא, תוכלו לחתוך מערבה עם הקרוואן שלכם ולהגיע לחוף בצת, בו יש אטרקציות מעניינות כמו ספורט ימי ושייט בקיאקים אל הנקרות של ראש הנקרה.

לאורך חופי הים התיכון יש כמה חניונים ייעודיים לקרוואנים, למשל בחוף דור ובחוף ניצנים, אשר לכל אחד מהם האווירה המיוחדת שלו. לכן, טיולי קרוואנים בישראל יכולים לרדת לאורך הים התיכון דרומה. מכאן אפשר לחתוך מזרחה בואכה ים המלח אל החניונים של ערד, עין גדי, מצדה וממשית שליד דימונה, ולהתחיל להרגיש את המדבר. אכן, עונות המעבר הן זמן מצוין לטיול מדברי שאינו חם או קר מדי, וכך ניתן להמשיך דרומה לכיוון הערבה ולחנות בחניונים שליד חצבה, ספיר, חוות האנטילופות, או דווקא לעלות למצפה רמון. מכאן והלאה כבר פתוחה הדרך עד לאילת עם הים האדום, הדגים הססגוניים, ההרים המרהיבים ושלל האטרקציות. והנה, השלמתם טיול עם קרוואן בישראל.

איזה קרוואן מתאים לטיול בארץ?

כאשר אתם בוחרים קרוואן לטיול בארץ שימו לב לכמה היבטים. ראשית, במקרים רבים עדיף לבחור קרוואן נגרר מאשר קרוואן ממונע, מפני שהראשון מעניק לכם הרבה חופש להסתובבויות – הרי תרצו לצאת עם המכונית לטיולים בשטח, להגיע לאטרקציות, לעשות קניות, לאכול במסעדות וכדומה. קרוואן ממונע הוא כלי גדול שמקשה על ביצוע המשימות הפשוטות האלו.

שנית, שימו לב שמדובר בקרוואן באמת איכותי המציע את כל האבזור הנדרש לטיול ארוך, ועושה זאת ברמה גבוהה: מזגן, כיריים, מקרר, מקלחת, שירותים, ארון אחסון, מגירות גדולות, מערכת שמע וכיוצא בזאת. מעבר לכך, מכיוון שלרוב מדובר בתקופה יחסית ממושכת, שימו לב לעלויות ובדקו מול החברה המשכירה האם תקבלו הנחה ובאיזה גובה.

מעוניינים בטיפים וייעוץ מקצועי בנושא? אם כן, השאירו פרטיכם באתר או פנו אל צור בטבע בטלפונים 052-7727281 או 054-8321046.

יש לך שאלה?

צור קשר ונשוב אליך בהקדם!

דילוג לתוכן